tisdag, mars 04, 2008

8 pinnar muck


Jag har börjat få min post production depression nu. Jag går runt och är låg. Misstänker att det är just på grund av att vi lägger ner Singin in the rain om två veckor. Jag har som man säger i det militära, åtta pinnar muck. Åtta föreställningar kvar sen klipper jag sönder peruken och går vidare. Kommer åka till Barcelona ganska omgående efteråt och skriva material till revyn så det är ju egentligen inget att vara deppig över men ändå... man har ju fått vänner under tiden på teatern som det känns lite vemodigt att skiljas från.

Det om det.

Igår var jag och familjen ute och åt födelsedagsmiddag. Min yngsta dotter fyllde 15 år igår och hade önskat middag på Teatergrillen. Så där satt vi och ingen av mina döttrar kunde bestämma sig för om dom skulle ha hummer eller kött från silvervagnen till huvudrätt. Jag undrar vart dom fått sina vanor ifrån? Själv åt jag upp notan... så fort jag kommit ut på gatan.

3 kommentarer:

marie sa...

haha, hummer eller kött....när jag var liten, 5-6 år så stod jag på b&W vid Arninge och gallskrek att jag ville ha hummer och oxfilé, mamma höll på att skämmas ögona ur sig....
Ibland så åker jag och smyghandlar kräftor på vintern i ett annat samhälle bara för att det är gott och jag vill slippa skämmas i hemmaaffären när det inte är kräftsäsong....

Ha det!

Mister O sa...

måste säga att Hjälp e det klart roligaste jag sett...speciellt dejtscenen

haha

rock on

Anonym sa...

Saknade dig på Schyfferts roastnings-scen. Tror att du hade varit strålande.