onsdag, december 17, 2008

Kung Magnus


Magnus Ulggla är en artist som jag verkligen beundrar. Under hösten har vi haft en punkt i föreställningen ute på Cirkus där jag kommer ut på scenen och är dryg emot honom när han sjunger. Sågar honom helt enkelt. Det är en start på ett medley med låtar som handlar om att bli gammal. Men den här starten har under hösten utvecklats till ett helt eget nummer där jag verkligen inte håller tillbaka spydigheterna. Jag vet inte om jag själv skulle palla om vi bytte roller. Ett tag blev jag så illa omtyckt av publiken att jag blev tvungen att lägga in handlingar som förklarade att detta var på skoj. (Jag äter en stor godisbit och smackar med munnen... Det gjorde skillnad.) Men Magnus har varit väldigt noga med att jag inte skulle fega på något sätt. Det är verkligen starkt. Han är så jävla bra på detta och jag önskar att jag själv kunde bli lika tuff. Jag tror verkligen inte att jag skulle palla. Magnus är värd en guldmedalj i humor.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, kul grepp att du filmade det hela själv.

anvemas sa...

hej du
eftersom jag gillar er båda, så varför inte - ge varandra delad förstaplats, med tillhörande guldmedalj.
ha dé bra med dej(er) och så vidare.............

Anonym sa...

Hej! Har du sett att www.nojesextra.se redan skriver om ditt senaste inlägg? Kul!

Storarvid sa...

Nu känner jag ju inte Magnus alls, men LITE borde man väl ändå kunna bedömma av vad man sett o hört. Summerar man det så verkar det som att jag bara kan stämma in i det du säger och at det verkar vara, åtminstone såvitt jag uppfattat att det är en jädra "hyvens" och bra kille på alla sätt. Tror säkert han är både sympatisk, medkännande och med "huvet' på skaft"
Det där är ju förstås nå't DU vet mycket bättre än jag...
Tänk vad massmedia kan... ;-)