onsdag, februari 25, 2009

Dessa helger

Det är sportlovsvecka men jag är en usel planerare så denna vecka är fylld med ströjobb när jag egentligen skulle åkt iväg och åkt skidor. För det är det jag egentligen vill. Jag vill ha frisk luft i ansiktet. En kall frisk vind. Stå på en fjälltopp och känna ren luft. Det vore något. Det är mitt sätt att definiera livet just nu. En vind som smeker ansiktet. Men min oförmåga att se helger i kalendern, jag använder ICal, gör att jag ständigt bokar in saker av misstag då det är helg. ICal borde tänka på att markera ut helgerna. Nu sitter jag här och har en förfrågan på att öppna för Dylan Moran första och andra juni. Då är min fråga. Är det helg då? Jag vill inte jobba helger mer. Hela maj och juni är fylld med lönn-helger som ligger och lurar. Som minor i kalendern. Pingst och allt var det är. Jag vet inte. Hjälp mig. Är det helg då? Är det röd dag så tackar jag nej helt enkelt.

8 kommentarer:

Matilda sa...

den första juni är en måndag och det är annandag pingst.

D.S. sa...

http://ical.mac.com/hansa/Svenska-Helgdagar.ics

Thea sa...

http://ical.oops.se/

***RHEBORG*** sa...

Tack!!!

Dan sa...

Men Johan... att öppna för Dylan Moran; det är ju stort det! :P

Anonym sa...

Men annandag pingst är ingen helgdag (röd dag) längre, den är borttagen till förmån av 6 juni..

Anonym sa...

Har ingen koll på helger. Riktigt bra gig i Göteborg härom veckan!

Anonym sa...

Den andra juni fyller jag år!