söndag, augusti 19, 2007

SSU


Jag läser på nätet att Peter Wahlbeck kastats ut från SSU:s fest eftersom dom inte tyckte han var rolig och drog fel typ av skämt. Att han skulle vara kvinnofientlig och rasistisk.


Riktig humor lägger sig på gränsen. På gränsen till det smaklösa, det farliga eller det sinnessjuka. Whatever. Det är ju då den blir intressant. Vad är det för tråkiga människor som blir så arga på Peter Wahlbeck att dom avbryter honom? Jag var ju inte där (naturligtvis) men jag har hört honom. Jag vet vad han brukar säga, han provocerar och han är rolig. Ligger ofta på gränsen. Han kan sitt jobb.


“Bort med han som säger det fula ordet” Ingen får säga det fula ordet säger tant SSU. Ingen lyssnar på vad han säger... hör bara att han säger. “Vi vill ha trevligt här - bort!” Ska den här människan som kastade ut Peter Wahlbeck leda Sverige i framtiden? Stackars alla oss andra.


Jag tycker SSU är skyldig honom en ordentlig ursäkt. Dom har bjudit in honom och bett honom underhålla och sen har dom lynchat honom. Nästa kongress kan ni ju visa några avsnitt av Kanal 5:s serie “knäppa klipp” Det är ett trevligt program. Lagom engagerande och aldrig provokativt. Sen kan ni sitta och ventilera era humorlösa åsikter, äta marsipan-dammsugare med sked och gå hem tidigt.

1 kommentar:

Wonderwall sa...

Johan jag älskar din humor. Det är just sånadär sköna kommentarer, som slutklämmen i det här inlägget, som jag inte kan leva utan.
Keep it up...